ΣΤΟΧΟΙ

Σύμφωνα µε το Πρόγραμμα Σπουδών, μετά τη διδασκαλία αυτής της ενότητας ο μαθητής θα πρέπει να ξέρει: 

  • Με ποιους τρόπους αμύνεται το ανθρώπινο σώμα απέναντι στους παθογόνους μικροοργανισμούς.
  • Ποιος είναι ο ρόλος των εμβολίων και των ορών.
  • Πώς σχετίζεται ο τρόπος ζωής μας με ορισμένες ασθένειες.
  • ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ:

    Σύμφωνα µε το Πρόγραμμα Σπουδών, πριν τη διδασκαλία αυτής της ενότητας ο μαθητής πρέπει να ξέρει ότι: 

    • Το αίμα αποτελείται από πλάσμα, ερυθροκύτταρα, λευκοκύτταρα και αιμοπετάλια.
    • Κάποια κύτταρα μπορούν να κάνουν φαγοκυττάρωση.
    • Ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται από διάφορα συστήματα, όπως το νευρικό, το πεπτικό, το κυκλοφορικό και το ενδοκρινικό. 

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

    • Να μπορούν οι μαθητές να διακρίνουν τους εσωτερικούς από τους εξωτερικούς αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού.
    • Να κατανοήσουν την διαδικασία με την οποία αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα τις ασθένειες, έχοντας εμπεδώσει τις έννοιες της “ανοσολογικής απόκρισης” και της “ανοσίας”.
    • Να γνωρίσουν την λειτουργία και την προσφορά του εμβολιασμού.
    • Να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο φτάνει ο ανθρώπινος οργανισμός στον εθισμό, καθώς και ποιες είναι οι επιπτώσεις της ψυχοσωματικής αυτής κατάστασης στο άτομο.
    • Να διαχωρίσουν τις έννοιες “ψυχική” και “σωματική” εξάρτηση.
    • Να αντιληφθούν τον κίνδυνο των εξαρτησιογόνων ουσιών και την φθορά του δυσλειτουργικού τρόπου ζωής.


    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ: 6

    Διδάσκοντες: Ευανθία Αντωνία Φραγκονικολάκη, Έλλη Πούτα, Στυλιανή Σταύρου