ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Στο τέλος της διδακτικής αυτής ενότητας ο μαθητής θα πρέπει είναι σε θέση
- Να ξεχωρίζει από ένα σύνολο αλκοολών ποιες είναι μονοσθενείς και ποιες πολυσθενείς ή ποιες είναι πρωτοταγείς, ποιες δευτεροταγείς και ποιες τριτοταγεις.
- Να αναφέρει τις σημαντικότερες παρασκευές και χημικές ιδιότητες των κορεσμένων μονοσθενών αλκοολών (ειδικότερα της αιθανόλης), γράφοντας τις αντίστοιχες χημικές εξισώσεις. Να διακρίνει με βάση τη χημική τους συμπεριφορά τη διαφορά μεταξύ των πρωτοταγών, δευτεροταγών και τριτοτραγών αλκοολών. Να επιλύει προβλήματα στοιχειομετρίας που βασίζονται στις προηγούμενες χημικές εξισώσεις.
- Να αναφέρει τις σημαντικότερες χημικές ιδιότητες των καρβονυλικών ενώσεων, γράφοντας τις αντίστοιχες χημικές εξισώσεις. Να εντοπίζει με βάση τη χημική τους συμπεριφορά τις διαφορές μεταξύ των αλδεϋδών και κετονών.
- Να αναφέρει τις κυριότερες παρασκευές και χημικές ιδιότητες της φαινόλης γράφοντας τις αντίστοιχες χημικές εξισώσεις. Να επιλύει προβλήματα στοιχειομετρίας που βασίζονται στις προηγούμενες χημικές εξισώσεις.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ
4 ώρες διδασκαλίας + 1 ώρα για κριτήρια αξιολόγησης + 1ώρα για εργαστηριακές ασκήσεις
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Ομόλογες σειρές οργανικών ενώσεων, Αλκένια, Ονομασία αρωματικών υδρογονανθράκων, Διάσταση ασθενών οξέων, Δεσμός υδρογόνου.
Στο κεφάλαιο αυτό θα μελετηθούν οργανικές ενώσεις που η λειτουργική ομάδα τους περιέχει οξυγόνο που συνδέεται με δύο απλούς δεσμούς (-Ο-). Τέτοιες ενώσεις είναι οι αλκοόλες και οι αιθέρες. Η λειτουργική ομάδα των αλκοολών είναι το υδροξύλιο ΟΗ, το οποίο συνδέεται με ένα άτομο άνθρακα, δηλαδή

Η λειτουργική ομάδα της ομόλογης σειράς των αιθέρων είναι ένα άτομο οξυγόνου που συνδέεται με δύο άτομα άνθρακα
.
- Teacher: Φρανκ-Νικόλας Κεραμιδάς
- Teacher: Γεώργιος Κοτσιφάκος