Περιγραφή

Στο κεφάλαιο αυτό ο μαθητής εξοικειώνεται με την έννοια του ιδανικού αερίου, μαθαίνει να προβλέπει τις μεταβολές των αερίων μεταβάλλοντας τις συνθήκες τους και εφαρμόζει την καταστατική εξίσωση για την επίλυση προβλημάτων.

 

Στόχοι:  Κατάκτηση της γνώσης και επίλυση ασκήσεων που αφορούν τα ακόλουθα θέματα κινητικής των αερίων:

  1. Νόμοι των Boyle, Charles, Gay- Lussac
  2.  Ιδανικά αέρια
  3.  Καταστατική εξίσωση  ιδανικών αερίων

Πιο αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει:

  1.  Να μπορούν να διαχωρίζουν τις συνθήκες εφαρμογής κάθε νόμου 
  2. Να αναγνωρίζουν αν τα μεγέθη είναι ανάλογα ή αντιστρόφως ανάλογα, δηλαδή να εφαρμόζουν τους νόμους 
  3. Να αντλούν δεδομένα και να σχεδιάζουν διαγράμματα 
  4. Να γνωρίζουν την ορολογία που τους περιβάλλει
  5. Να αναγνωρίζουν τις συνθήκες που τους επιτρέπουν τη χρήση της καταστατικής εξίσωσης 
  6.  Να υπολογίζουν ορθά τα ζητούμενα μεγέθη με βάση την καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων
  7.  Να διαχειρίζονται συνθετότερα προβλήματα
  8. Να μπορούν να υπολογίζουν μεγέθη που προκύπτουν από διαδοχικές μεταβολές

Διδακτικές Ώρες: 5